Första dagen

Första dagen på dagis avklarad! Och den gick väl bra. Han grät några gånger pga att han gjorde illa sig. Sen grät han några gånger för att jag sa åt han.............han är lite för hårdhänt mot de andra barnen! Jobbigt tycker jag!
Han knuffar och ibland slår till dom. Men egentligen tror jag att han vill vara nära krama och gosa men vet inte alla gånger hur han ska hantera det.
För en gång fick den ena killen en puss på munnen! Och gissa om han blev chockad!!!!! hahahahaha
Andra gånger tog han tag i deras händer och ville dra med sig dem till nåt ställe, precis som han gör med mig! Vill han visa nåt kommer han och tar mitt finger och så går vi dit han vill. Det är så han kommunicerar för tillfället.
Men men det löser sig väl.
Han åt förvånandsvärt bra!!! Fisk och potatis. Han satt och tittade på allt som hände runtomkrin så han bara gapade när jag gav mat!
På detta dagis har de stolar och bord i barnen storlek! Vilket betyder att de inte alltid sitter still. Speciellt inte nu när allt är nytt och roligt, så det var en del rörelse! :)
Men det blir nog också bättre.
Tis till tors kommer vi att vara där 9,00-14,00. Vi är tre st som skolar in.
På fredag kommer vi att lämna i ca 1½ timme. Får se hur det kommer gå :/
Fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0