Sköldkörteln

Det som inte fick hända har tydligen hänt. Sköldkörteln har försämrats. Har gått upp i vikt trots att jag verkligen skärpt mig och tränat en hel del. Haft fruktansvärda diarrér, mår inte bra psykiskt, gått upp i vikt, är trött. De två jobbiga är vikten: jag kämpar som en galning men går upp i vikt. Jag har 10 kg minst som måste bort och jag vet inte hur jag ska klara det nu. Och det ändra är bubblan jag lever i. Känns som en bubbla. Och man kan inte göra ett skit för att ta sig ur den. OCH man märker inte att man mår så dåligt!! Hur jag kom på att levaxinet antagligen behöver ökas vet jag inte. Men jag testade och dubblade min dos. Man ska absolut inte göra det utan läkares tillstånd. Men jag är desperat!! Ändrade sen till en halv extra. Och jag märkte resultat efter ett par dagar. Diarrén försvann och jag börjar komma fram ur bubblan. Är inte där än. Det kan tydligen ta 4-6 veckor innan nya dosen hjälper. Nu ska jag ringa dr och boka tid för blodprov. Jättejobbigt att berätta att jag ökat själv. Lär inte bli populärt! Men vad gör man inte ?! Vill må bra och detta var en chansning som verkar hjälpa. Och för att jävlas med Sköldkörteln har jag idag ätit och tränat så att jag ligger på -100 kcal!! Bra Angelica!!träna stenhårt denna vecka och vara supernoga med maten så ska jag ha resultat på måndag!


Kommentarer
Postat av: Thérése

Eller så accepterar du att den här vikten är den din kropp vill ha, du får må bra och slipper hålla på att fixera vid vikten hela tiden? Alla kan inte väga 60 kilo, skulle vara förbannat tråkigt också... Tänker på Daniella också, kan inte vara bra för henne... Sluta fixera så vid vikten och börja lev istället! Tänk så här: du blir gammal och inser att du spenderat halva livet kämpades med din vikt och inte tillåtit dig att äta och tränat som en galning istället för att äta när du är hungrig, unnat dig en godbit då och då och ha några extra kilo. Vad spelar det för roll? Kommer det faktum att du är smal göra dig så lycklig när du då tänker tillbaka på ditt liv? Nope, kan lova att det är andra saker du kommer fokusera på! Verkar vara sånt slöseri...

2011-12-06 @ 09:53:18
URL: http://www.thereseblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0