Min systerson

Åkte i dag till stockholm och hälsade på min systerson! Så himmla fin!! Han bara låg och gosade i min famn. Pratade med min syster om hennes förlossning som inte direkt var en av de bästa då hon hade värkar i 3 dygn och sen när hon var öppen 10 cm blev det akut kejsarsnitt.
Hon såg hur fräsch ut som helst 4 dagar efter snittet. Kunde röra sig nästan obehindrat. Då jämför jag med hur jag kände mig efter mina förlossningar. Med första kunde jag knappt gå då jag blev klippt dr nere och sen sydd. Med Denice var det lite bättre men man gick ändå som en anka. Och likadant med charlie, man går som en anka och det känns verkligen!
Vad skulle då vara bäst undrar jag?
Ha smärta i underlivet, man ser annurlunda ut där eller att man har ont ett tag i såret på magen ???

Sen blir det ju annurlunda prrcis efter förlossningen för mamman. Vid vaginal förlossning får man barnet direkt på magen, smärtorna försvinner direkt och man får sin bebis på en gång.
Vid snitt får man snällt ligga kvar och bli ihop sydd och hamna på ett uppvak innan man får trffa sin bebis. Där är det dock ett plus för pappan som får en massa underbar tid själv med barnet innan mamman kommer.

Och ett snitt är ett snitt, en operation är alltid vansklig. Så varför väljer de flesta kändisar att snitta? Är de rädda för smärtan? Att bli vanprydda där nere? VAd?

Får jag välja skulle jag nog ändå ta en vaginal förlossning.  Men som sagt kan inte säga defenetivt då jag inte varit med om snitt själv. :)





Kommentarer
Postat av: Janina

Så fin bild på alla barnen och Charlie ser bra nöjd ut! :)

2011-07-21 @ 09:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0