jobb och dagis

Jobbar två nätter nu. Torsdagen förvinner då jag sover till ca 16,00. Men fredagen sover jag bara till 10,30. Så sen är jag ledig med resten av familjen denna långhelg! Jobba natt känns nu väldigt bra. Hade panik i början när jag kom tillbaka efter föräldraledigt. Men skulle jag jobba dag så skulle jag ju vara borta 5 dagar i vecka och då skulle jag få panik. Nu är jag hemma med barnen nästan hela tiden.
Charlie kommer börja sin invänjning på dagis 15 augusti. Och den pågår i 2 veckor. Men sen kommer han bara vara på dagis 2 dagar i veckan.
Vill inte ha han där mera just nu när han är så liten. Ökar på med en dag till sen när han blir större. Men nu ett tag frammåt står jag ut med att inte vila ut efter jobbet. Tycker verkligen inte om att lämna ifrån mig honom!
Speciellt inte när man ändå är hemma. Att sitta hemma och ha han på dagis är värdelöst! Så var det med tjejerna med! Då kan jag lika gärna underhålla med öppna förskolor och dylikt.

Vet att han sen säkert kommer behöva mer tid där med ju äldre han blir. De missar ganska mycket annars. Men det dröjer ett tag dit ;)

Jobbar nu 9 nätter till sen är jag ledig med alla mina barn ända till 24 augusti! Det ni! Ska bli helt underbart att bara få vara med familjen och ta det lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0