Att hinna med

Denna vecka jobbar jag 50 timmar. Det är då man märker va svårt det är att hinna med allt! Hemma är det disk som ska undan, dammsugning,matlagning, tvätta och hänga tvätten, plocka undan efter barnen mm.
När det hämtats på dagis ska maten lagas, sen två dgar i veckan ska alla iväg på träning! Tjejerna har fotbollsträning och då tränar jag med.
Läxor ska göras.
Sen är det ärenden som dr besök eller apotek mm som ska hinnas med emellan allt.
Är grymt imponerad av de som jobbar heltid och som hinner med och klarar av det! Men jag skulle aldrig utsätta barnen eller mig själv för det, speciellt inte när de är små.
Det är inte värt det. Man måste hinna med både sig själv och barnen utan stress.
Kände det denna vecka som verkligen varit fullspäckad.
Och hur ska det bli den dag man går över till att jobba dag? Man är så van att jobba så här. Det lär bli en utmaning! Men jag gillar utmaningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0