Läsa

Fullkomligt älskar att läsa böcker. Att förlora sig in i den världen för ett ögonblick, ingenting annat existerar just då , det är att njuta!
Men har på sistone inte hittat någon bra bok :(
Ingenting faller mig i smaken. Det är iochförsig svårt nu att få den tiden. Har fullt upp hela tiden. När Charlie sover på dagen passar jag på att träna och på kvällen orkar man titta på tv en stund och sen sover jag.
Mina absoluta favorit böcker är böckerna om neandertalflickan Ayla.
Jean m auel är författaren.
Grottbjörnens folk är den första boken och jag vet inte hur många gånger jag läst den! Underbar!
Sen är det hästarnas dal - mammutjägarna - stäppvandringen -
Den nionde grottan och de målade grottornas land.
Tyvärr hade hon ett break på flera år efter stäppvandringen. Och de två böckerna efter den är inte alls i samma stuk :(
En väldig besvikelse!
Men de andra kan jag läsa om och om igen. Det är nåt sånt jag vill hitta. Och tjocka ska de helst vara så de håller länge.
Min favorit nr två är tamara mckinley. Tyvärr finns det inte så många med henne.
Sen har man hittat några rariteter som är otroligt bra med!
Ett stuk i böcker som jag verkligen tycker om är när det blandas nutid med dåtid och det vävs ihop på ett bra sätt.
Ett ex på en sån bok är : labyrinten med kate Mosse.
En annan som lyckats skriva så är : kate morton de glömdas trädgård.

Får googla mig fram och se om jag hittar mer böcker i det stuket. Att läsa om sånt som kan hända idag är inte intressant för mig just nu. Fantasin måste få flöda lite mer än så nu känner jag.
Får väl ta min dröm och göra den sann och börja skriva själv :) har börjat flera gånger men aldrig avlutat.
Hmmm där har vi nåt :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Du ska få tips av mig när jag kommer hem! ;) Ocj skriva bok vill jag också göra, vi får göra slag i saken!

2012-04-06 @ 19:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0