Att bli gammal

Att bli gammal kan emellanåt skrämma skiten ur mig!!
Jag har en bild av hur jag vill ha det. Bli gammal ihop med Claudio. Friska och krya så vi klarar oss själva. Besök av barn och barnbarn. Kanske bo utomlands eller ha en lägenhet där. Pengar så man klarar sig.
Verkligheten kan och blir ofta tyvärr inte som man vill.
Partnern kan dö, man kan bli sjuk, eller åldern tar sin rätt med olika krämpor, demens, ahlzeimers, ensamhet där man aldrig får besök av anhöriga, inga pengar eller snålhet från anhöriga så man bara har en säng på sitt rum, att man ger upp och tappar livslusten mm
Det är bara en del av vad som skrämmer mig!
Sen finns det ljusglimtar av de som gör det bästa av sin situation. De lever och gör det bästa av det som finns. Mysiga anhöriga och krämpor som tillhör ålderdomen.
Jag hoppas på en fin ålderdom med den bilden jag har. Det är så otroligt mycket hemskt man får se i mitt yrke och jag försöker göra deras nätter så bra som möjligt när jag jobbar.
Önskar att det någon gång ges mer pengar till vården. För som det är nu........ Ja inte är det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0