Urartning

Vi har två discon inplanerade för Denices klass 4b.
Den första i dag och det har börjat som en mardröm!
Det är jag som satte igång allt. Vet att på ett disco kan klassen få ihop 7-8000 kr!
Väldigt bra pengar till klasskassan.
Jag anordnade en discogrupp med fyra föräldrar till och vi hade ett möte här där vi gick igenom vad som behövs göras och köpas.
Festis, godis och chips står på menyn!
Kaffe och kaka till föräldrar, musikanläggning, dj, lekar, lappar som ska sättas upp och delas ut.
Det är en del för en att göra.
Och efter det mötet började tjafset i klassen. Flera tjejer skulle minsann inte komma på discot för det hade minsann inte jag skickat ett meddelande om. ( det hade jag )
Så då fick Denice ta en massa skit i skolan. Det pga att föräldrar inte påminner sina barn om att på fredag har ni disco. Affischer tröck vi upp och satte på dörrarna i skolan. De fick sitta i tre dagar sen röcks de ner av en klass som ska ha disco veckan efter och satte upp sina!
Då brann det hos mig! Jag ringer deras lärare som ska prata med sina elever och jag mailar rektorn. Men vi tycker att deras lappar kan ju inte sitta uppe dagen efter när alla föräldrar kommer till skolan och ska lämna sina barn. Vi trycker upp nya och jag säger åt Denice att ta ner deras fint och lämna till läraren. Visa hur man ska göra så får de chans att sätta upp dem igen på måndagen.
MEN!!!!! Det var inte ok med den läraren att våra barn betedde sig likadant så Denice och Stina får utskällning av läraren så de börjar gråta! På rasten skriker den andra klassen hora och snenäsa till Denice och puttar ner henne från pulkabacken ! Dessa elever är 12 år ! Våra 10 !
Läraren ringer även hem till mig och berättar att vi gjorde fel och att det dessutom var en vuxen som sa åt barnen att göra så var hon arg över.
Men jag tycker inte att vi gjorde fel!!!! Deras lappar hade inget där att göra. Och det gjordes på ett snyggt sätt!
Så jävla synd att jag jobbade och inte var med där på morgonen!
Får nu se om det kommer barn på discot ikväll eller om de går nästa vecka :/
Fortsättning följer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0