springa- cykla-kondition

Jag tycker verkligen inte om att springa.svårt att förklara känslan men försöker. Känns konstigt i mellangärdet. Det är som att det rör sig upp och ner typ vid bröstkorgen när jag springer. Kommer några meter sen är jag andfådd och det obehagliga kommer ju med första steget jag tar. Tungt att springa med denna sten som far upp och ner. Får ingen koll på andningen.

Att cykla älskar jag däremot! Och orkar en hel del! Märkligt. Går på tuffa spinningpass som jag orkar igenom, cyklar i minst en timme ute med charlie där bak och det känns bra. Svettigt men helt ok.

Då undrar man ju hur konditionen är? Klarar inte att springa lång sträcka men spinner i 60 min!
Får det inte att gå ihop. Vill verkligen lära mig att springa. Tycker det är en otroligt bra träningsform. På med skorna och ge sig av. I och för sig är det samma sak med cyklingen, på med skor och hjälm och dra. Men man kan få punka :/

Måste jag lära mig att springa?
Måste jag springa ett bra tag innan det känns bra?
Försvinner detta obehag som jag känner?
Många frågor. Men märkligt, konditionen borde ju finnas där.

Kommentarer
Postat av: Thérése

Har mest med teknik att göra tror jag samt att du använder andra muskler när du springer än när du spinner. Blir mer belastning för kroppen när du springer och har du fel teknik så går det jättetungt. Prova att springa i en minut, vila 2-3 och kör sen så typ 10-15 min. När du kört så nån vecka så ökan du succesivt på. Man får inte gå ut för hårt för då tappar du sugen direkt!

2012-05-12 @ 14:21:52
URL: http://www.thereseblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0