Bygga muskler

Ja jag ska bannemig försöka bygga muskler!
Köpte mera vikter idag att hänga på min skivstång. Och så körde jag. 10-12 rep på varje set och körde tre set. Och det gäller att trötta ut muskeln på dessa tio tex benböj. Så det ska vara TUNGT!!!!
Skakar lite i vissa muskler nu men det är svårt att få till det bra tycker jag.
Är ju van med skivstången där man ska ha vikter så man orkar i ca 4 min. Och det tröttar ju oxå ut muskeln men bygger inte på samma sätt som tyngre och färre rep.
Ska försöka bygga upp kroppen till en snygg hållning. Och det blir inte lätt. Först har kvinnor svårare att få synliga muskler och sen är det inte jättekul. Men kör tre ggr i veckan fram till jul. Då borde åtminstone jag själv känna skillnad även om det inte kommer synas nåt på sex veckor.
Intressant ska det bli!
En utmaning!
På benböj hade jag nu 40 kg och så får det vara fram till jul sen är det ökning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0