Lakrits

Fullkomligt älskar lakrits! Favvo just nu är saltfiskar med cola flaskor. Sätt ihop dom, ta en tugga och du är i himmelen!
Lakrits är tydligen bra för :

Slemlösande, inflammationshämmande, hostdämpande, milt laxerande, milt lugnande, urindrivande, ökar salivproduktionen, läkande effekt vid magsår, illamåendeshämmande och naturligt blodtryckshöjande.
Lakrits sägs också öka förbränningen, minska aptiten och fungera som afrodisiakum.

Här i Sverige är det många som älskar det. Men inte i Chile!
När vi åkte dit tog jag med mig en hel del eftersom vi skulle vara där i sex veckor.
Jag bjöd och trodde de skulle börja spy!
Fruktansvärt äckligt tyckte dom.
Undrar hur det kan bli så? Här säljs det massor. Där finns det inte ens!
Claudio tycker inte om det heller. Och inte Charlie! Denice tycker väl sådär och Daniella är som jag.

Klubban på bilden är väldigt bra att ha hemma när man är sugen.
Har ingen i skrivande stund och det är inte bra för jösses va sugen jag blev.
Men det ska va saltlakrits för min del :))
Söt klarar jag mig utan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0