vekling

Har blivit en vekling märkte jag i natt när jag jobbade. Satt vak åt en boende som låg för döden. Inget märkligt med det, har gjort det massor av gånger och även gjort iordning patienter efter döden. Och nu i natt blev jag väldigt illamående efter att jag varit inne hos henne en stund men trodde det var pga att jag ätit dåligt. Och sen när hon dött och vi gjort iordning henne och klätt henne fint så blev jag så illamående så jag trodde jag skulle spy! Har aldrig hänt mig tidigare! Har aldrig haft problem med sånt. Gissar att det är efter senaste graviditeten som jag blivit känslig. Döden för de gamla skrämmer mig inte. Oftast är det bara skönt för dem att somna in. De har levt långa fina liv. Men döden i allmänhet skrämmer mig lite. Den får inte komma mig och min familj för nära. Får se om det blir så här vid nästa dödsfall. Man kommer liksom inte ifrån det med detta jobb. Det är bara att bita ihop!

Kommentarer
Postat av: Thérése

Tycker det verkar sunt!

2011-10-19 @ 09:27:11
URL: http://www.thereseblog.se
Postat av: Bodypalace

hehe man blir ju inte direkt avis på ditt jobb att ta hand om döda. scary.. har du nån gång uåålevt att deras själar följer med dig hem typ?

2011-10-19 @ 10:01:36
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: angelica

Hahaha nej inte att de följt med mig hem! Men vi öppnar fönstret varje gång någon dör för att släppa ut själen.

2011-10-19 @ 13:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0