Av naturen

Tycker om det man får gratis utav naturen. Önskar jag kunde mer, men det jag inte kan googlar jag.
Billigt blir det oxå. Som sylt tex. Har blåbär och jordgubbar i frysen, sylten tog slut. Då slängde jag lite snabbt ihop sylt utav det! Och det blir så gott! Vill ut och plocka mer men det har varken varit väder för det eller Claudio varit hemma för Charlie.
Och snart kan man ge sig ut och plocka höstisar :)
Plockade lite lavendel häromdagen. Doftar så gott så de torkas nu och ska sen in i en påse i garderoben.
Diggar verkligen 100% bonde. Han har allt på gården. Skulle vilja ha en apparat han gjorde som gjorde äppelsaft. Tänk alla äpplen ute nu som går till spillo.
Nästa vecka ska jag ta reda på mina kryddväxter och torka dom med:)
Älskar hösten! Hoppas den blir fin så jag kan pula ute :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0