raka benen

Googlade om att raka benen. Wow va många är emot att raka benen. speciellt på  barn. Kan förstå till viss del men som samhället ser ut idag måste man nog tänka sig för.
Det mobbas och prats illa om en om man ser annurlunda ut. Och vilket barn vill ha det så?
När jag var liten hade vi inget problem med sånt. När vi kom in i puberteten och det började växa könshår var det ingen som sa något fast alla kom in i det i olika åldrar.
idag står dom och gömmer sig bakom handdukar eller duschar med trosor på för att det är så pinsamt!
skrämmande!
Båda mina barn rakar sina ben. Den minsta som är 11 testade det nyligen. Hon har väldigt håriga ben. Långa mörka hårstrån och har blivit retad för det.
Så när hon frågade häromdagen om hon fick göra det så sa jag ok.
Vill hon inte fortsätta så gör det inget. Då är det bara att låta bli. Men nu har hon provat och så får vi se hur det blir.
Barn ska få vara barn visst. Men det här var hennes egen önskan och jag ser inget fel med det. Ska bli intressant att se om hon orkar fortsätta dock :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0