Influensan

Ja det är flunsan som knackade på vår dörr och kom in fast den inte var välkommen.
Trodde inte tjejerna hade den men googlade idag:
Tecknen på influensa kan variera. Vissa blir svårt sjuka, medan andra får lindrigare förkylningsbesvär. Vanliga kännetecken på sjukdomen är hosta, huvudvärk, hög feber samt muskel- och ledvärk. Du kan också få snuva, halsont, smärtor i bröstet, frossa och orolig mage.
Det finns tre olika slags influensa. Typ A är den allvarligaste och även den vanligaste. Typ B har mindre svåra symtom. Typ C är den mildaste varianten med symtom som vid förkylning.
Tjejerna måste haft B och jag c? Grabbarna och mamma A.
Man kan ju hoppas att jag har c. För jag vill och kan inte bli sjuk nu!
Charlie är inne på sin femte dag. Har haft 39 hela dagen. Vill inte äta eller dricka. Har för en gångs skull sovit mycket. Men han kissade första gången halv sju på kvällen!!! Kroppen tar all vätska. Tvingade i han massor!!
Är han likadan i morgon ringer jag dr.
Skitjobbigt!
Jävla flunsa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0