Många goda maträtter

Det har blivit några nya maträtter i och med lchf. Ena rätter är kyckling i sås. I såsen ska det vara ajvar. Visste inte ens vad det var och då är det inte lätt att hitta det i butiken hahaha.
Det ser ut som tomatpure i en glasskål. Finns i mild och stark. Vågade mig inte på stark och köpte mild. Och den är verkligen mild. Men Gud så gott!!!! Ska ta stark nästa gång.
Sen gjord jag lchf lasange till alla. = ingen pasta. Jag gjorde egna plattor av ägg och Philadelphia ost. Ingen skillnad och jättemumsigt! Denice märkte ingen skillnad. Claudio ville ha lite mer tuggmotstånd som det kan bli från övre plattorna med pasta annars tyckte inte han heller det var skillnad. Finns många recept jag ska prova. Mums mums
Igår gjorde jag muffins som jag ska ha med till kaffet i natt om jag skulle bli sugen. I morgon är det vägning igen. Nu är det spännande. Första veckan är det alltid mycket vätskor. Hoppas på minus i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Ann

Åh ajvar är jättegott. Gjort av paprika. Kanongott att ha lite i köttfärssås också. Nu blev jag sugen på det =) Får gå och köpa mig en burk jag med.

2013-01-09 @ 07:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0