Vår resa dag 1

Klockorna ställde vi båda två på 04,30. Ville ju inte försova oss denna dag inte! Planet skulle gå kl 08,00. Vi kom upp allihopa och gjorde oss iordning och skjutsen (svärfar) skulle komma kl 05,00.
Men nej! Han försov sig minsann så vi fick vänta lite.
Det är ju tre år sen vi flög sist och det hade tydligen ändrat sig på rutinerna vid incheckningen. Vi ställde oss i vanlig ordning i incheckningskön med våra väskor då en personal kommer fram och frågar om vi checkat in?
Jag kände mig som ett stort frågetecken och tänkte knäppa människa, vi står ju i kön!
Men jag svarade , nej men vi ska.
Då pekar hon fint åt en rund anordning mitt på golvet och säger: Där checkar ni in.
Varför i hela friden måste vi checka in för? Vi checkar in våra väskor och vagn och får de långa remsorna att sätta på väskorna och får våra biljetter.. Ställer oss återigen i kön.
Personalen där väger väskorna tittar i passen och så är det klart.
Mycket märkligt tycker jag.

Väl igenom passkontroll och väskkontroll som vi kom igenom alla utom claudio som pep så satte vi oss att titta på flygplanen! Det var väldigt intressant tyckte charlie!
Handlade lite godis på tax free och sen helt plötsligt ser vi att de har släppt på människorna på vårt flyg. Tiden gick väldigt fort!
Satt nästan längst bak i planet och charlie somnade direkt i min famn när vi spännt fast oss. Sov i lite över en timme. Vi åt , han lekte på golvet, och sov lite till. Landningen var han vaken men sa inte ett ljud!
Han var otroligt snäll att ha att göra med på planet.
Varmt var det när vi steg ur så direkt på flygplatsen när vi väntade på väskorna böt vi charlies kläder och satte på han shorts.
Bussresan till hotellet tar bara 20 min. Väl där gick vi direkt till vår lägenhet och lämnade väskor för att hinna med lunchen som stängde kl 15,00. Vi kom dit 14,40!
Efter lunchen böt vi om och hoppade ner i den underbara poolen!
Gissa om vi njöt!?
Charlie var i extas. Han kastade sig ner i djupa poolen!

Kommentarer
Postat av: Thérése

Fsen vad skönt att han var så snäll på planet! Aldrig kul att ha en skrikande bebis när man vet att alla hatar en... :)

2011-09-15 @ 08:33:52
URL: http://www.thereseblog.se
Postat av: Daniella

Lägg upp alla bilder från gran canaria så jag kan ta dom till min blogg :)

2011-09-15 @ 18:30:26
URL: http://daniellaciifuentes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0