Bråkiga grannar

Vi hade städdag på vår allmänning häromdagen. Alla vi som bor intill denna plätt äger den och då måste fen underhållas.
Vi städar vår och höst.
Jag krattade och Charlie och Denice lekte. Claudio va på träning med Daniella.
Farmor och farfar kom på besök så de hjälpte oxå till.
När vi hade krattat en väldigt stor del ställde vi oss och pratade vid en av ekarna som har en trädkoja.
Helt plötsligt står en av grannarna och domderar med farfar och Denice! Han säger att Denice genast ska ta bort spikarna från eken!
????????????
Va?
Hon leker, har inte spikat! De har suttit där i sex år!
Han är uppretad och arg redan när han kom fram så svetten rinner i hans panna, ögonen ser vilda it och han spottar när han pratar.
När han sen pekar med fingret åt Denice och säger: tar du inte bort spikarna polisanmäler jag dig!
Då brann det hos mig och jag började gorma tillbaka.
Sen hoppade han på svärföräldrarna och klagade att vi inte hade städat tiiräckligt! Vi fick inte stå och prata!
Men snälla du skrek jag. Det här är mina svärföräldrar de bor inte ens här men har städat ändå!
Då skulle jag ta bort spikarna annars skulle han anmäla mig! Glöm det, jag tar inte bort nåt jag inte spikat. Gör det själv!
Då tar han tag i en av stegpinnarna och tänker rycka bort den. Men det går inte pga spikarna så då blir han ännu argare!
Gubben är väldigt stor och 72. Han bröstade upp sig mot farfar och gick emot han. Det skilde en cm mellan deras magar och jag tänkte att nu smäller det. Men han drog in till sig.
Helt galen!
Men vi hade kul innan i alla fall vilket ni ser på bilderna. Vi krattade och Charlie strödde ut:)
Synd att det ska finnas idioter överallt!
Tom glassbilen har fått stenar på sug av gubben!
Frågade Tessan vad som händer om jag polisanmäler och det blir värsta proceduren
Denice kommer bli filmad och förhörd utan mig bl.a.
Vill inte utsätta henne för det. Hon hade mardrömmar ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0