Första tandläkarbesöket

Då var det dax att visa upp gaddarna. Inte ens tre år fyllda ska de små liven acceptera att en främling petar runt i munnen med sina fingrar och en spegel!
Inte det lättaste!
Och först ville sköterskan att han skulle öppna munnen för henne OCH SEN tandläkaren.
Snälla!!!
Hon märkte ganska snabbt att det inte skulle gå. NEJ!! Sa han bestämt vred undan huvudet och höll händerna över munnen.
Lycka till tänkte jag.
Då gick hon och hämtade tandläkaren med orden: det går nog lättare och är bättre att han bara behöver gapa en gång.
Öhhhhh dahhhhhh!!!!!
Tandläkaren hade oxå lite problem. "Töntade" sig och försökte få han att gapa. Till slut tog hon händerna på munnen och sa åt han att gapa vilket han gjorde och hon kunde räkna tänderna. Klart!!!
Jag förstår Charlie efter allt han varit med om. Förut brydde han sig inte! Vred huvudet snällt när dr skulle titta i öronen. Inga problem! Nu vill han ingenting. För hur ska han veta att de bara ska titta och inte köra ner en slang i näsan????? Stackaren!
Men han var jätteduktig och fick välja två små leksaker. Valde en groda och en giraff. Och så fick han en tandborste. Valde en röd.
Och så det vanliga tjafset om att bara äta lördagsgodis. Inte småäta. Men det värsta och det blir jag irriterad över är : nappen!!!!
Nu är du stor Charlie. Bara ha nappen när du sover. Tittar på mig och säger att det är bra tid att sluta med napp i sommar!!!!
Ja men det bestämmer jag!!!!!!!!!!
Jag vet det!
Men vi bestämmer allt sånt. Tycker inte om när de ska lägga sig i. Tjejerna hade napp till de var över fem. Och dom har inte fula tänder!
De fick ha lite väl länge men det är ändå vårt val.
Jösses!!!!
Men nu är det gjort och vi ska tillbaka när han är fem och förhoppningsvis nappfri dårå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0